Grafi tedna
Najmanj enkrat tedensko prikažemo zanimive in aktualne podatke, ki jih objavijo domače inštitucije (Statistični urad RS, Banka Slovenije). Na podlagi podatkov mednarodnih inštitucij (npr. Eurostat, Evropska centralna banka in Euribor.org) pripravimo tudi pregled ključnih gospodarskih kazalcev evrskega območja.
Grafi tedna od 23. do 27. maja 2022: gospodarska klima, prihodek v trgovini in plače
Razpoloženje v gospodarstvu se je, po močnem padcu marca in prehodnem zvišanju aprila, maja poslabšalo, najbolj med potrošniki, v predelovalnih dejavnostih in nekoliko tudi v trgovini na drobno. Prodaja v trgovini se je v prvem četrtletju v večini…
Grafi tedna od 16. do 20. maja 2022: bruto domači proizvod, trg dela, cene industrijskih proizvodov slovenskih proizvajalcev in drugi grafi
Rast realnega bruto domačega proizvoda se je v prvem letošnjem četrtletju glede na zadnje lansko umirila, medletna rast pa je predvsem zaradi nizke lanske osnove ostala visoka. Rast števila delovno aktivnih se je marca medletno umirila, visoka je…
Grafi tedna od 9. do 13. maja 2022: predelovalne dejavnosti, plačilna bilanca in gradbeništvo
Proizvodnja predelovalnih dejavnosti je v prvem četrtletju letošnjega leta ostala na ravni preteklega četrtletja, medletno pa je bila še naprej precej višja. V gradbeništvu se je, po postopnem zniževanju v lanskem letu, vrednost opravljenih del v…
Grafi tedna od 3. do 6. maja 2022: registrirane brezposelne osebe, poraba elektrike, promet elektronsko cestninjenih vozil na slovenskih avtocestah in drugi grafi
Na trgu dela se nadaljuje upadanje brezposelnosti in veliko povpraševanje po delovni sili. Število brezposelnih je bilo aprila za več kot četrtino manjše kot v enakem obdobju lani in najnižje doslej. Poraba elektrike je bila aprila, podobno kot v…
Grafi tedna od 25. do 29. aprila 2022: inflacija, prihodek v trgovini, prihodek v tržnih storitvah
Medletna inflacija se je aprila zvišala na 6,9 %. K visoki rasti so prispevale zlasti visoke cene energentov, v največji meri naftnih derivatov. Ob tem in ob naraščajočih cenah vhodnih surovin ter geopolitičnih negotovostih se je nadaljevala visoka…
Grafi tedna od 19. do 22. aprila 2022: gospodarska klima, prodaja na osnovi davčno potrjenih računov, cene industrijskih proizvodov slovenskih proizvajalcev in drugi grafi
Vrednost kazalnika gospodarske klime se je aprila, po vidnejšem marčnem padcu, nekoliko povišala, tudi medletno je bila višja. Razmere v mednarodnem okolju (vojna v Ukrajini in naraščanje cen ter ozka grla v dobavnih verigah) pa so vplivale na…
Grafi tedna od 11. do 15. aprila 2022: poraba elektrike po odjemnih skupinah, predelovalne dejavnosti, gradbeništvo, tekoči račun in drugi grafi
Marca je industrijska poraba elektrike še vedno zaostajala za primerljivim obdobjem pred epidemijo, kar je povezano z motnjami v dobavnih verigah in s tem pomanjkanjem surovin, ki močno otežujejo poslovanje podjetij. Poraba malih poslovnih odjemalcev…
Grafi tedna od 4. do 8. aprila 2022: blagovna menjava, poraba elektrike, promet elektronsko cestninjenih vozil, registrirane brezposelne osebe in drugi grafi
Blagovna menjava se je ob vztrajanju motenj v dobavnih verigah v prvih dveh mesecih leta tekoče nekoliko znižala, visoka medletna rast pa se je nadaljevala. Izvozna pričakovanja podjetij so se ob poslabšanih geopolitičnih razmerah marca znižala na…
Grafi tedna od 28. marca do 1. aprila 2022: inflacija, prihodek v trgovini, prihodek v tržnih storitvah in drugi grafi
Medletna rast cen življenjskih potrebščin se je marca nekoliko umirila in je znašala 5,4 %, na umiritev je vplivala začasna oprostitev plačila določenih prispevkov na električno energijo. V evrskem območju se je marca inflacija še okrepila in znašala…
Grafi tedna od 21. do 25. marca 2022: gospodarska klima, prodaja na osnovi davčno potrjenih računov, cene industrijskih proizvodov slovenskih proizvajalcev in drugi
Vrednost kazalnika gospodarske klime se je marca precej znižala. Razmere v mednarodnem okolju (vojna v Ukrajini in naraščanje cen ter ozka grla v dobavnih verigah) so se najbolj odrazile na zaupanju v predelovalnih dejavnostih in med potrošniki, ki…